Goodmoodhouse.net
Syyskuu 07, 2010, 10:09:21 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tervetuloa GMH:n porukkaan! Rekisteröidy ja tuo oma särösi mukaan... hymy

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: jos olisin voinut tehdä toisin  (Luettu 256 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
looms
Rannalla

Poissa Poissa

« : Heinäkuu 17, 2010, 19:04:28 »

jos olisin voinut tehdä toisin olisin lähtenyt peruskoulun jälkeen johonkin kaksoistutkinto tai lukio koulutukseen ja siitä korkeakouluun ja opiskellut hyvä palkkaisen ammatin ja tienata paljon mammonaa ja lähteä matkustelemaan ulkomaille ja sitä kautta töihin mutta EI! menin valitsemaan ammattikoulun ja enkä päässyt edes oman alan töihin. olen jossain kunnalla hantti hommissa surkealla palkalla eikä mahdollisuuttakaan lähteä ulkomaille töihin tai muuta. täällä junttilassa 5miljoonan muun juntin kanssa kyllä v******a täällä sitten ollaan mahdollisesti koko loppuelämä kun taas jossain etelässä palmun allan hauskaa pitäen aah mitäs tässä unelmoimaan kun peli on jo pelattu
tallennettu
Akka
Vithulainen
Ylijumala
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

7 vuotta rouvana - 11 vuotta riippana

« Vastaus #1 : Heinäkuu 23, 2010, 13:35:37 »

Mie oon kironnu sitä, et kävin lukion. Oisin ennemmin käyny ammattikoulun tai kaksoistutkinnon ni ois ollu tulevaisuuden suhteen enempi vaihtoehtoja. Autopuolelle olin menossa, mut saivat opettajat mokomat pään käännettyä todistuksen keskiarvon perusteella, jotta josko sittenki lukioon... Ei sillä lakilla tee mitään. Siihen nähen ihmettelenki, et miks yleensä ylioppilaita juhlistetaan niin isoin elkein, kun taas ammattiin valmistuvat jää jalkoihin. Miusta pitäs olla just toisinpäin.
tallennettu

Sodassa ja rakkaudessa - kaikki on sallittua, tai ainakin melkein.
waessy
Hallitsee miltei kaikkia maailman meriä
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : Heinäkuu 23, 2010, 14:41:06 »

Mie oon kironnu sitä, et kävin lukion. Oisin ennemmin käyny ammattikoulun tai kaksoistutkinnon ni ois ollu tulevaisuuden suhteen enempi vaihtoehtoja. Autopuolelle olin menossa, mut saivat opettajat mokomat pään käännettyä todistuksen keskiarvon perusteella, jotta josko sittenki lukioon... Ei sillä lakilla tee mitään. Siihen nähen ihmettelenki, et miks yleensä ylioppilaita juhlistetaan niin isoin elkein, kun taas ammattiin valmistuvat jää jalkoihin. Miusta pitäs olla just toisinpäin.
Miulla on muuten sama homma, lakista oo mitään hyötyä jos ei pääse opiskelemaan heti jotain ammattia. Jää helposti väliinputoajaksi.
tallennettu

Kipu tulee ilmaiseksi.
Tonde
Kävelee vetten päällä
Poissa Poissa

Vaihdetaan potut salaattiin!

« Vastaus #3 : Heinäkuu 23, 2010, 19:17:47 »

Sama homma täälläkin, lukio oli aika turha.  glare
Mut kai tuo juhlistaminen liittyy perinteisiin. Ennenhän ylioppilaat oli jotakin. Eikös sillon muinoin päässy opettajakski jos lakki oli?  mita
tallennettu

Naiset osaavat teeskennellä orgasmeja, miehet kokonaisia suhteita.
Janniina
Kävelee vetten päällä
Poissa Poissa

« Vastaus #4 : Heinäkuu 24, 2010, 11:31:56 »

Sama homma täälläkin, lukio oli aika turha.  glare

Täällä kans. 3 vuotta käytetty ihan turhaan, mut toisaalta amiksesta mentiin heittämällä läpi, kun oltiin lukio käyty eka, kun kaikki oli jo kerran opittu niin ei tarttenut mitenkään erityisemmin ahertaa esim. psykologiassa tai muissakaan aineissakaan, kun oli lukiossa käynyt jonkun 5 kurssia.
tallennettu

Papu
Ui koiraa
**
Paikalla Paikalla

« Vastaus #5 : Heinäkuu 24, 2010, 22:46:49 »

Mä opiskelin ihan oikeaa alaa, harmittaa etten lähtenyt ulkomaille töihin ennen perhettä..  glare
Nyt se on myöhäistä.. tai ehkä sitten joskus jonnekin intialaiseen orpokotiin tekemään vapaaehtoistyötä tms.
tallennettu
Avocado
Kuin kala vedessä
Poissa Poissa

« Vastaus #6 : Elokuu 11, 2010, 09:34:14 »

Juu, olisinhan voinut paljon nuorempana jo saada nykyisen koulutukseni, jos olisin nuorempana tehnyt ns. fiksumpia valintoja. Lukiosta itselleni ei ole ollut mitään hyötyä. Täytyi kuitenkin käydä kaks vuotta amiskaa, että pääsi niillä papereilla sitten ammattikorkeeseen.

Mutta en voi silti ajatella suoraan niin, että lukio olis ihan turha ollut. Lukioajoista jäi kuitenkin ihan kivoja muistoja ja olin siinä vaiheessa niin juniori, että en olis fiksumpia valintoja voinut tehdäkään. hymy (Plus että isälle oli täysin välttämätöntä, että saan valkolakin...) Omille mahdollisille lapsilleni suosittelisin kuitenkin kaksoistutkintoa.
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.085 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.