|
ZoeJane
|
 |
« Vastaus #540 : Maaliskuu 04, 2010, 17:04:32 » |
|
Mä oon miettiny, et pitäiskö varalta hakee muualleki ku vaan sinne oikikseen. Tai siis kun keskityn kyllä 100% vaan oikikseen hakuun,mut oisko mitään semmosta alaa mihin ei kauheesti tarvis lukee,jotta pääsis sisään? Ois kuitenki kiva jos ois joku varasuunnitelma, jos ovet ei avautuiskaan nyt sinne yliopistoon....
Osaisko joku sanoo onko esim. amk liiketalouden linjal kovinki vaikeet pääsykokeet?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Janniina
|
 |
« Vastaus #541 : Maaliskuu 04, 2010, 17:07:55 » |
|
Mä oon miettiny, et pitäiskö varalta hakee muualleki ku vaan sinne oikikseen. Tai siis kun keskityn kyllä 100% vaan oikikseen hakuun,mut oisko mitään semmosta alaa mihin ei kauheesti tarvis lukee,jotta pääsis sisään? Ois kuitenki kiva jos ois joku varasuunnitelma, jos ovet ei avautuiskaan nyt sinne yliopistoon....
Osaisko joku sanoo onko esim. amk liiketalouden linjal kovinki vaikeet pääsykokeet?
Mä laitoin paperit sairaanhoitolinjalle kun sinne ei ilmeisesti tartte lukea mitään. Sit luokanopettaja puolelle, jonne taas pitää lukea se kirja. Mut eiks se selviä, kun luet noita koulujen nettisivuja. Siinä on kerrottu se valintakokeen sisältö ja voi päätellä, et tartteeko lukea vaiko ei.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pekoralisti
|
 |
« Vastaus #542 : Maaliskuu 04, 2010, 17:18:47 » |
|
Netistä varmaan löytyy jotain tilastoja valintakokeissa olleista ja hyväksytyistä? Mä suosittelisin henkilökohtaisesti hakemaan yliopistoon vähän joka paikkaan, kun jos pääsee sisälle, voi käytännössä lukea melkein mitä vaan. Oikiksen opintoja voi näemmä ottaa 30 op:n verran muidenkin tiedekuntien opiskelijat, eli sittenhän voisi vuoden opiskella jotakin muuta, ja noita oikiksen opintoja ja sitten seuraavan vuonna olisi varmasti paljon helpompaa päästä sisälle. Siis nythän oli kai turusta kyse?  Mutta toisaalta ei yliopistolla taida olla mitään, mihin pääsisi sisälle lukematta, ellei oteta huomioon jotain fysiikkaa tai kemiaa, jonne pääsee ilman valintakokeita, jos on saanut kirjoituksista tarpeeksi hyvät arvosanat. Geologiaan on aika helppo päästä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
ZoeJane
|
 |
« Vastaus #543 : Maaliskuu 04, 2010, 17:34:31 » |
|
Netistä noita hiukan kattelinkin, ja tuo liiketalous nyt näytti olevan ainoa mikä oikeestaan kiinnostais edes hitusen verran  Et jospa sinne sitten yrittäis näin tuurilla. Ja yliopistoon tosiaan se huono puoli, et kun kaikkiin pitäis lukee aika reippaastikin. Ja siihen ei todellakaan ole aikaa, kun keskittyy täyspäiväsesti tuohon oikeustieteelliseen. Koko pointti tässä hommassahan on se, et jos vielä neljänkin vuoden päästä yritän päästä sisälle oikikseen, niin siinä ajassa olisin jo opiskellu yhden tutkinnon jostain muusta alasta. Ja tämä ajatus ketuttaa suuresti,kun en haluais heittää aikaa hukkaan. Varsinkin jos sitten muutaman vuoden opiskelun jälkeen tajuankin, ettei koko ala kiinnostakaan(oikeustieteellinen siis), niin ois ainakin jotain varalla. No kyllä te tiiätte mitä yritän selittää 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
rinsessa
|
 |
« Vastaus #544 : Maaliskuu 04, 2010, 18:12:55 » |
|
Joskus ainakin tietojenkäsittelyä pääsi lukemaan yliopistoihin todella helpolla. Mun piti käyttää sitä väylää vaihtoehtoiseti, kun halusin joskus historiaa lukemaan Tampereelle. Mutta sitten suunnitelmat muuttuivat.
Mutta kannattaa katsoa sitä vaihtoehtoa!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
oman elämänsä rinsessa. eiku.
|
|
|
|
Pekoralisti
|
 |
« Vastaus #545 : Maaliskuu 04, 2010, 18:27:55 » |
|
^ Tietojenkäsittelytieteeseen muuten ei taida olla edes mitään pääsykoekirjaa vaan kokeessa on vaan aineisto- ja ongelmanratkaisutehtäviä. Tässä on muuten tilastoja Turun yliopistoon hakeneista, kokeissa olleista ja hyväksytyistä. Mutta uskon että sä ZoeJane pääset sinne oikikseen kyllä. Ja ei kyllä käy kateeksi pääsykokeeseen pänttääminen, paljon tsemppiä siihen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
kersa
|
 |
« Vastaus #546 : Maaliskuu 04, 2010, 19:02:55 » |
|
Minä pistän paperit kanssa kaikkiin kaupunkeihin, minne yhden kokeen suorittamalla voikaan hakea. Biologia siis (jälleen) yrityksessä, viimeksihän hain kaksi vuotta sitten. Meinasin kyllä varavaihtoehtona pistää hakemuksen sinne amk:hon tradenomi-linjalle. Ei siinä olis mulla kun ehkä 3 vuotta opiskeltavaa, ja olis pätevyys paperilla. Nyt olen vuoden tehnyt kirjanpitoja, ja tällaisella työkokemuksella kuulemma saa noita harjoittelujaksoja hyväksiluettua. Koko pointti tässä hommassahan on se, et jos vielä neljänkin vuoden päästä yritän päästä sisälle oikikseen, niin siinä ajassa olisin jo opiskellu yhden tutkinnon jostain muusta alasta. Ja tämä ajatus ketuttaa suuresti,kun en haluais heittää aikaa hukkaan. Varsinkin jos sitten muutaman vuoden opiskelun jälkeen tajuankin, ettei koko ala kiinnostakaan(oikeustieteellinen siis), niin ois ainakin jotain varalla. No kyllä te tiiätte mitä yritän selittää  Tutulta kuulostaa. Tuntuu, että ihmiset ympärillä ehtii päästä kouluihin ja pikkuhiljaa valmistuakin tässä sillä välin kun minä vasta haen sisään..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jensonn
|
 |
« Vastaus #547 : Maaliskuu 05, 2010, 09:04:17 » |
|
Mua oikeesti ahistaa se, että jos mä en tänäkään vuonna pääse opiskelemaan. Toi välivuosi ei nyt ollu mikään paha juttu, mutta mua harmittaa jos tulee toinen mokoma perään. Onhan tätä ikää vielä jälellä, mutta olis kiva kuitenki valmistua johonkin ammattiin ennen 30 vuoden ikää. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jos jotai haluut nii älä jää odottaa, koska hetken voi kadottaa.
|
|
|
|
Janniina
|
 |
« Vastaus #548 : Maaliskuu 05, 2010, 09:57:01 » |
|
Mulla on ihan järjetön ahdistus rahasta. Siis siitä, et jos sit pääsenkin tonne kouluun niin miten mulla muka on varaa opiskella näin yksinäisenä sinkkutyttönä. Ja en ikinä pääse mihinkään reissuun, kun ei ole varaa edes säästää matkarahoja. Tai siis seuraavaan 4 vuoteen en pääsis mihinkään. Minä pistän paperit kanssa kaikkiin kaupunkeihin, minne yhden kokeen suorittamalla voikaan hakea. Biologia siis (jälleen) yrityksessä, viimeksihän hain kaksi vuotta sitten.
Mä laitoin kans yhdellä kokeella 3 kaupunkia, joten saa nähdä. Tosin nyt mulla on sellainen fiilis, että en kuitenkaan pääse mihinkään, niin turha edes yrittää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Avocado
|
 |
« Vastaus #549 : Maaliskuu 06, 2010, 23:55:25 » |
|
Mulla on ihan järjetön ahdistus rahasta. Siis siitä, et jos sit pääsenkin tonne kouluun niin miten mulla muka on varaa opiskella näin yksinäisenä sinkkutyttönä. Ja en ikinä pääse mihinkään reissuun, kun ei ole varaa edes säästää matkarahoja. Tai siis seuraavaan 4 vuoteen en pääsis mihinkään.
Sun pitää tehdä itsellesi selväksi minkä takia haluat opiskella? Jos kärvistelet neljä vuotta ja saat hyvän ammatin, eikö sulla silloin ole tulevaisuudessa varaa tehdä reissuja? Vakuutan, että et ole ainut sinkkutyttö Suomessa, joka on samassa tilanteessa. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
viulistii
|
 |
« Vastaus #550 : Maaliskuu 10, 2010, 14:35:49 » |
|
Miä haen kuitenkin musaopettajaksi, tai siis musiikkioppilaitoksenopettajaksi eli viulun ja alttoviulunopettajaksi  jos vuosi tai vaikka vielä 9kk:kin sitten olis joku kysynyt niin EN VARMASTI MENE MIHINKÄÄN. Mutta meillä on kuitenkin tuossa koulussa hyvä instrumenttiopetus, hyvät pienryhmäopettajat (tai siis ainakin meidän kvartetilla on ja aiotaan osallistua Melartinkilpailuihin Marraskuussa) ja haluan saada soittimen vielä ensi syksynäkin (miulla ei ole vielä omaa alttoviulua ja tuo altto on koulun...) Ensin ajattelin jos ihan tavalliseksi musiikinopettajaksi vain mutta siellä instrumenttiopetus jäisi niin paljon pienemmälle kuin tällä linjalla enkä saisi sillä koulutuksella varsinaisia muusikonpapereita joilla hakea orkestereihin. Pääsykokeissa pitää soittaa 1 vapaavalintainen etydi, 1 vapaavalintainen kappale ja alttovilulla Faure´n Apres Un Reve -kappale. Sen lisäksi teoriakoe... Ei oo vaikee kunhan saan jännityksen kohdilleen. Pitää käydä koululääkärillä valittamassa jännityksestä. Se nimittäin on ihan lamauttavaa enkä pääse parhaimpaani sen takia että sydän lyö tuhatta ja sataa, hyppää suun kautta ulos, tärisyttää jne... muosk.. niin tämähän vaatii sen että valmistun tästä koulusta... tai ei vaadi mutta joo. ja olis vielä opinnäytetyö tekemättä suurimmalta osalta. Työotsikkona MUUTOS ja käsittelee viulistin muuntumista alttoviulistiksi, soittimien eroja, soittotapojen ja ajatustapojen eroja sanojen ja kuvien kautta. Tarkkaa sanamäärää meidän koulussa ei ole, kuvia saa käyttää niin paljon kun haluaa ja 15 sivua pituus sisällysluetteloineen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
brazen
Kahlaaja
Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #551 : Maaliskuu 15, 2010, 11:44:51 » |
|
Meinasin kyllä varavaihtoehtona pistää hakemuksen sinne amk:hon tradenomi-linjalle. Ei siinä olis mulla kun ehkä 3 vuotta opiskeltavaa, ja olis pätevyys paperilla. Nyt olen vuoden tehnyt kirjanpitoja, ja tällaisella työkokemuksella kuulemma saa noita harjoittelujaksoja hyväksiluettua Meillä sai tradenomitutkinnon harjoittelusta (kokonaispituus 30op eli 20 viikkoa) aiempien töiden kautta hyväksiluettua 6 viikkoa riippumatta oliko entisiä töitä tuon verran vai paljon enemmän. Itse valmistuin tradenomiksi jouluna 2008 ja oon ollu siitä lähtien työttömänä. Nyt oon miettiny uutta alaa, kun tämä ura meni pieleen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Etsimässä itseään.
|
|
|
|
kersa
|
 |
« Vastaus #552 : Maaliskuu 15, 2010, 12:04:03 » |
|
Meillä sai tradenomitutkinnon harjoittelusta (kokonaispituus 30op eli 20 viikkoa) aiempien töiden kautta hyväksiluettua 6 viikkoa riippumatta oliko entisiä töitä tuon verran vai paljon enemmän. Itse valmistuin tradenomiksi jouluna 2008 ja oon ollu siitä lähtien työttömänä. Nyt oon miettiny uutta alaa, kun tämä ura meni pieleen.
Oolrait, sitten mulle syötettiin väärää tietoa. Kai ne on nämäkin käytänteet muuttuneet taas. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
koeputkilapsi
|
 |
« Vastaus #553 : Maaliskuu 15, 2010, 18:25:01 » |
|
^^ voi olla myös pieniä koulukohtasia eroja 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Janniina
|
 |
« Vastaus #554 : Maaliskuu 24, 2010, 10:32:56 » |
|
Onnistuinpa sit vissiin möhlimään tän kouluun haunkin. En nimittäin onnistunut bongaamaan sitä työkokemus kohtaa ollenkaan siitä hakemuksesta. Se siitä opiskelu-urasta sitten! Koska se oli mun ainoa keino edes päästä sisään sinne kouluun.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|