Goodmoodhouse.net
Elokuu 01, 2010, 03:55:21 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tervetuloa GMH:n porukkaan! Rekisteröidy ja tuo oma särösi mukaan... hymy

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapset ja julkiset tilat/kulkuvälineet  (Luettu 3095 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
blondie^
Kuin kala vedessä
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

« Vastaus #90 : Helmikuu 28, 2010, 20:18:26 »

Kiitos Johanna, sanoit just sen mitä ajattelin.
tallennettu

_Ibiza_
Varpaat vedessä
*
Poissa Poissa

« Vastaus #91 : Helmikuu 28, 2010, 22:10:29 »

Kaikilla ei ole mahdollisuutta jättää lasta hoitoon kauppa-asioinnin ajaksi, joskus se lapsi on pakko ottaa mukaan. Silloin kun joudun lapsen ottamaan mukaan, huolehdin aina siitä että typy käyttäytyy... Ja jos vaan on mahdollista, käyn kaupassa yksin.
tallennettu
Akka
Vithulainen
Ylijumala
Poissa Poissa

7 vuotta rouvana - 11 vuotta riippana

« Vastaus #92 : Helmikuu 28, 2010, 22:34:38 »

Mua ei häiritse se, jos mukulat otetaan kauppaan mukaan. Mutta mua häiritsee se, jos niiden lasten perään ei katsota vaan annetaan niiden tehdä mitä lystää. Kyllä sen vanhemman (tai kuka sen mukulan nyt kauppaan tuokin) tehtävä on vahtia sitä lasta ja katsoa ettei se aiheuta häiriötä tai vahingoita a) muita asiakkaita b) kauppaa ja siellä myynnissä olevia tavaroita.

Edit: Korjasin kirotusvirheen.
Ja tähän yhdyn 110% - näin lapsellisena ihmisenä.
tallennettu

Sodassa ja rakkaudessa - kaikki on sallittua, tai ainakin melkein.
meitzi
Kuin kala vedessä
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

« Vastaus #93 : Maaliskuu 01, 2010, 00:37:04 »

Muistelinkin, että täällä olis tällainen ketju. Nyt kun tuolla Off topicissa oli juttua tästä, niin ajattelin nostella tätä ketjua ylös.

Kaupoille tai muuten vaan julkisille paikoille mennessäni otan automaattisesti tytön mukaan. En ymmärrä sitä ajattelutapaa, että lapset täytyy viedä hoitoon aina kun itse lähtee asioimaan

Erittäin samaa mieltä. Kun lapset alkaa pärjäämään häiritsemättä muita, eli siinä vuoden ikäisinä, niin ei kun mukaan vaan. Siinä iässä ei enää tule yllätyksenä turhia raivareita eikä huutoja ja kiukutteluja.
tallennettu

Life is a bitch and then you die

Maltillinen, sävyisä ja herttainen keskustelukumppani.
Papu
Ui koiraa
**
Poissa Poissa

« Vastaus #94 : Maaliskuu 01, 2010, 11:40:00 »

Mä en ymmärrä miten alle vuotias häiritsee muita? Toki jos ipana on kauhee tinttaiita että kitajaa kokoajan niin sitten.
Mutta suurin osa mun tapaamista alle vuotiaista on aika hiljasta ja naureskelevaa porukkaa, ainaki kaupassa missä on paljon katteltavaa ja kivat kärryt missä pötköttää tai istua.

Ja lisäksi, mä en alta vuotiasta tasan veis minnekkään hoitoon kauppareissun ajaksi. Ennemminki sitten sen isomman voisin joskus hoitoon viedä, mutta noin pientä en.
tallennettu
meitzi
Kuin kala vedessä
Poissa Poissa

« Vastaus #95 : Maaliskuu 01, 2010, 22:04:59 »

Mä en ymmärrä miten alle vuotias häiritsee muita? Toki jos ipana on kauhee tinttaiita että kitajaa kokoajan niin sitten.

Ne häiritsevät on juuti noita. Eihän niitä ole paljon kokonaisuuteen nähden, mutta ne on ne jotka ovat varmaan saaneet aikaiseksi asiasta sanomien.

Lainaus
Ja lisäksi, mä en alta vuotiasta tasan veis minnekkään hoitoon kauppareissun ajaksi. Ennemminki sitten sen isomman voisin joskus hoitoon viedä, mutta noin pientä en.

Viedä? Eikös lapsella ole keskimäärin kaksi vanhempaa ja siten ei tarvitse viedä mihinkään.
tallennettu

Tonde
Kävelee vetten päällä
Poissa Poissa

Vaihdetaan potut salaattiin!

« Vastaus #96 : Maaliskuu 02, 2010, 13:56:31 »

Milloin olet nähnyt lapsettoman aikuisen makaavan kaupan lattialla ja huutavan täyttä kurkkua?, milloin olet nähnyt lapsettoman aikuisen juoksevan ja kiljuvan pitkin kauppaa?, milloin lapseton aikuinen tukkii käytävät vetämällä tavarat alas hyllyistä?

Lasketaanko tähän Tonde 20+vee, joka cittarissa alko huutaan äitille et mää tahon karkkia ja juoksi karkuun ostoskori päässä? Reaktioista päätellen se lähinnä huvitti ihmisiä, eikä kukaan kattonu pahasti.

tallennettu

Naiset osaavat teeskennellä orgasmeja, miehet kokonaisia suhteita.
rumavirsi
Kuin kala vedessä
Poissa Poissa

« Vastaus #97 : Maaliskuu 02, 2010, 14:36:59 »

Mun on pakko myöntää että mieluummin käyn ilman tyttöä kaupassa. Usein tulee silti otettua mukaankin. Mä yritän jossain vaiheessa tytön opettaa siihen että ei kiukkua ja itke jonkun lelun perään kaupassa. (Itse oon aina saanu onnistuneesta kauppareissusta "palkaks" pillimehun tai purkkapaketin tjtn)

Nyt oman lapsen myötä on oppinu olemaan ärsyyntymättä jos toisten vauvat huutaa kaupassa. Taaperoikäisiä ja vähän vanhempia lapsia jotka juoksentelevat ympäri kauppaa ja riehuvat en ymmärrä. Minusta leikkikentät on sit erikseen.
tallennettu
tahruska
Kuin kala vedessä
Poissa Poissa

« Vastaus #98 : Maaliskuu 02, 2010, 16:30:46 »

Viedä? Eikös lapsella ole keskimäärin kaksi vanhempaa ja siten ei tarvitse viedä mihinkään.
Kivahan se on erillään asuessa aina ottaa yhteys ex-kumppaniin, että "tuon tän mukulan sulle sinne parin kilsan päähän, että pääsen lähikauppaan hakemaan maitoa".
tallennettu
Teargas
Pikkuapuri
Poissa Poissa

« Vastaus #99 : Maaliskuu 02, 2010, 17:52:01 »

^ Meillä vähän sama juttu, vaikkei nyt miehen kanssa ollakaan erottu. Mies on alkuiltaan asti töissä (lähtee tosi aikaisin aamusta) ja kaupassa käymiset jää useimmiten mun kontolle. Useimmiten hoidetaan kaupassa käynti puolen päivän aikaan, just passelisti tytön päikkäreiden aikaan. En kyllä edes harkitsisi soittavani jolle kulle lähipiirissä olevalle, että tuutko vahtimaan tyttöä jotta pääsen kauppaan.
tallennettu
meitzi
Kuin kala vedessä
Poissa Poissa

« Vastaus #100 : Maaliskuu 02, 2010, 18:55:58 »

Me ollaan aina otettu skiddarit mukaan jos siltä tuntuu, eli ne osaa kyllä käyttäytyä, mutta esim. erossa ollessamme koin että yksinhuoltajaäipällä on ihan riittävästi taakkaa ja murheita sekä rahareikiä päivässä että sen vielä pitäisi päivittäistavaroiden vuoksi kantaa ja reissata, eli tilasin kauppalistan päivittäin ja vein tavarat kotiin asti. Minun muksuhan se oli jolle meni ainakin puolet siitä kaikesta joten koin kunnia-asiaksi pitää huolta ettei siltä mitään myöskään puutu, ja kun kerran jo ole valmiiksi siinä suunnassa niin miksipä en veisi kaikkea muutakin tarvittavaa samalla.
tallennettu

Akka
Vithulainen
Ylijumala
Poissa Poissa

7 vuotta rouvana - 11 vuotta riippana

« Vastaus #101 : Maaliskuu 02, 2010, 21:13:54 »

Mä yritän jossain vaiheessa tytön opettaa siihen että ei kiukkua ja itke jonkun lelun perään kaupassa.
Meillä tää on toiminu niin, et mitään leluja tai nameja tms. ei oo ostettu sillon ollenkaan ku pojat kaupassa mukana. Ei osaa isompika yhistää, et mistä niitä leluja tai nameja tulee, jos tulee.
tallennettu

Sodassa ja rakkaudessa - kaikki on sallittua, tai ainakin melkein.
Wiinerja
Kahlaaja
*
Poissa Poissa

« Vastaus #102 : Maaliskuu 10, 2010, 14:09:42 »

Mun on pakko myöntää että mieluummin käyn ilman tyttöä kaupassa. Usein tulee silti otettua mukaankin. Mä yritän jossain vaiheessa tytön opettaa siihen että ei kiukkua ja itke jonkun lelun perään kaupassa. (Itse oon aina saanu onnistuneesta kauppareissusta "palkaks" pillimehun tai purkkapaketin tjtn)

Itse kouluttaisin lapsen niin, ettei kinuamiseen ja itkuun vaan reagoi, tai korkeintaan lasta kielletään/viedään autoon odottamaan tms. Mites lapsi sitten opetetetaan pois siitä, että joka kerta kaupasta saa palkintoja  mita
tallennettu

poks
blondie^
Kuin kala vedessä
Poissa Poissa

« Vastaus #103 : Maaliskuu 14, 2010, 19:16:16 »

Wiinerja, kyse oli onnistuneesta kauppareissusta, ei semmoisesta, itketään ja huudetaan. Epäilisin ettei rumavirsi ole saanut moisesta mitään palkintoa.

Mua ei kaupassa häiritse itkevät lapset tai jostain muusta syystä kiukkuavat, vaan ne riehuvat ja juoksevat. Ääntä mahtuu maailmaan, mutta riehuvat lapset häiritsevät jo sillä päättömällä juoksemisellaan ja koko ajan saa varoa mitä ne tekevät.
tallennettu

Wiinerja
Kahlaaja
*
Poissa Poissa

« Vastaus #104 : Maaliskuu 18, 2010, 20:12:42 »

Wiinerja, kyse oli onnistuneesta kauppareissusta, ei semmoisesta, itketään ja huudetaan. Epäilisin ettei rumavirsi ole saanut moisesta mitään palkintoa.

Mua ei kaupassa häiritse itkevät lapset tai jostain muusta syystä kiukkuavat, vaan ne riehuvat ja juoksevat. Ääntä mahtuu maailmaan, mutta riehuvat lapset häiritsevät jo sillä päättömällä juoksemisellaan ja koko ajan saa varoa mitä ne tekevät.
itä pillimehuj

Siis rumavirsihän kirjoitti, että itse on aina saanut onnistuneesta kauppareissusta palkinnoksi purkkapaketin tai pillimehun..

Tarkoitin siis mahdollisuutta, että lapsi kiukuttelee sitten, kun tuosta pilimehupalkinnosta koetetaan opetella pois. Ei kai ole tarkoitus lahjoa lasta joka kerta hamaan tulevaisuuteen saakka? Ymmärrän palkinnot esim. silloin, kun pieni on olliut reipas hamaslääkärissä tai muussa erikoistilanteessa, mutta ei me kyllä kaupasta mitään palkintoja saatu, kun oltiin kakaroita. Ei lapsi montaa kertaa jaksa turhan takia kiukutella, kun huomaa, ettei niitä leluja osteta kuitenkaan. Eikä vanhempi mene mukaan siihen kiukutteluun.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2010, 20:18:21 kirjoittanut Wiinerja » tallennettu

poks
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
Sivu luotiin 0.143 sekunnissa. 22 kyselyä tietokannasta.