|
viulistii
|
 |
« Vastaus #15 : Syyskuu 06, 2009, 21:48:16 » |
|
Joo, miun mielestä n.3000e/kk tienaavat on kuitenkin ihan hyvätuloisia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
waessy
|
 |
« Vastaus #16 : Syyskuu 06, 2009, 21:55:15 » |
|
Joo, miun mielestä n.3000e/kk tienaavat on kuitenkin ihan hyvätuloisia.
Niimpä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kipu tulee ilmaiseksi.
|
|
|
Tsei_
Hovinarri
Kastautunut

Poissa
Sukupuoli: 
|
 |
« Vastaus #17 : Syyskuu 06, 2009, 22:00:29 » |
|
Maailma on erilainen poliitikkojen silmin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Nemo ante mortem beatus.
|
|
|
|
Sonkku
|
 |
« Vastaus #18 : Syyskuu 07, 2009, 08:27:29 » |
|
No niin mä olen sitten ainakin pienituloinen vaikken köyhä olekaan.  Munkin mielestäni 3000 euroa on jo hyvin tienaava, 2000 euroakin jo mun mielestä hyvä kuukausitienesti. Se tietenkin riippuu kaikilla siitä että mihin on tottunut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Unelma Auvoinen
|
 |
« Vastaus #19 : Syyskuu 07, 2009, 09:01:40 » |
|
Tietysti jos katsoo asiaa kansanedustajan silmin, jonka palkka on vajaat 7000 €/kk, niin 3000 euroa on vähän.  Mutta muistaakseni suomalaisten keskipalkka on jotaan 2900 €/kk, niin aika mielenkiintoista olisi ajatella, että suurin osa palkansaajista olisi pienituloisia.  Toisaalta tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun Urpilainen ei tiedä mistä puhuu. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Kaikilla on omat vahvuutensa. Sattuu vain olemaan niin, että minussa nämä kaikki vahvuudet yhdistyvät." - P. Väyrynen
|
|
|
|
Teargas
|
 |
« Vastaus #20 : Syyskuu 07, 2009, 19:26:35 » |
|
 Välillä mä haluaisin nähdä miten nuo poliitikot sun muut pärjäävät "normaalin ihmisen" tuloilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Avocado
|
 |
« Vastaus #21 : Syyskuu 08, 2009, 11:02:46 » |
|
Lasketaanko toi "köyhä" talouskohtaisesti? Itse jään kyllä (opiskelujen takia...) köyhyysrajan alapuolelle, mutta töissä käyvä mieheni nostaa tämän talouden kyllä pois tuosta köyhän määritelmästä.
Voi kun itse koskaan tienaisin tuon suomalaisen "keskiansion" verran 2900 euroa. En ymmärrä kuinka tuo on laskettu?! Olen varma, että todellisuudessa suurimmalla osalla suomalaisista tulot jäävät reilusti alle tuon "keskiarvon".
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
meitzi
|
 |
« Vastaus #22 : Syyskuu 08, 2009, 23:37:51 » |
|
Meillä taloudellisesti katsottuna on tosi tosi tosi köyhä perhe. mun tulot on ainoat tulot lapsilisien lisäksi ja lapsilisien kanssakin jää alle kahteen tonniin kuukaudessa ja meitä on viisi.
En koe kuitenkaan olevani ollenkaan köyhä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Life is a bitch and then you die  Maltillinen, sävyisä ja herttainen keskustelukumppani. 
|
|
|
|
waessy
|
 |
« Vastaus #23 : Syyskuu 23, 2009, 00:03:46 » |
|
^ sekin varmasti että miten sen kokee  On kyllä joskus kuukausia (kun on myynyt vaikka jotain pelejä tms) jolloin ei tarvii loppukuusta miettiä mistä saa rahan ruokaan, silloin ei tunne itseään köyhäksi. Mutta kun alkaa ruoan saannin suhteen tehdä tiukkaa, niin sillon on kieltämättä kyllä köyhä olo, tai kun laskuihin menee lähes kaikki kuukauden rahatulot. Eikö tän vois liittää tähän topiciin: Klik -yhdistin samaksi. waessy.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2009, 16:31:03 kirjoittanut waessy »
|
tallennettu
|
Kipu tulee ilmaiseksi.
|
|
|
|
meitzi
|
 |
« Vastaus #24 : Syyskuu 23, 2009, 01:19:55 » |
|
Mutta kun alkaa ruoan saannin suhteen tehdä tiukkaa, niin sillon on kieltämättä kyllä köyhä olo, tai kun laskuihin menee lähes kaikki kuukauden rahatulot. Toi on meillä ihan arkipäivää puolen kuun jälkeen. Ei ole mun eläköitymisen jälkeen vissiin ollut kertaakaan sellaista kuukautta, ettei lopussa olisi jos jotain ihme säätöä. Eikä sekään ole tuntematon tilanne, että aikuiset syö vain joka toinen päivä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Life is a bitch and then you die  Maltillinen, sävyisä ja herttainen keskustelukumppani. 
|
|
|
|
Lelu
Vieras
|
 |
« Vastaus #25 : Syyskuu 23, 2009, 04:31:25 » |
|
Tuli tässä muuten mieleen köyhistä puhuessa, että Espoon Tapiolassa on Nordean(?) pankin lähellä yksi asunnoton aina yöpymässä. Vielä kun ei ole liian kylmä niin nukkuu aina siinä katoksen alla, mutta sitten talveksi pitää mennä Kamppiin tjs. Kummasti riittää kuitenkin rahaa kaljaan kun kolmisen tyhjää pulloa vieressä.. Hiukan kyllä moisia käy sääliksi kun ulkona joutuu asumaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
meitzi
|
 |
« Vastaus #26 : Syyskuu 23, 2009, 11:17:41 » |
|
Kolme kaljaa maksaa melkein kolme euroa. Sillä ei kaksista yösijaa löydä.
Yksi sukulainen oli onnekkaampi siinä mielessä, että sai pidettyä kämppänsä ihan viimeiseen hengenvetoonsa asti, mutta kyllä silläkin oli juuri maagiset kolme kaljaa (tosin pilsneriä) päivässä tod. näk. suurin menoerä päivittäin. Maksa ei enää polttanut, joten niiden voimalla pysyi melkoisessa tuiskeessa ympäri vuorokauden. Kolmoseen se olisi varmaan kuollut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
KultaIntoPii
|
 |
« Vastaus #27 : Syyskuu 25, 2009, 09:11:33 » |
|
Mun mielestä 3000e/kk on ihan kauheen iso summa. Sen kyllä tiedän, että köyhä olen ja jos lasketaan talouskin niin ei silti ylletä tuohon 3000 euroon. Mihin tuo Urpilainen taas tuota lukua vertaa? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
rantanplan
|
 |
« Vastaus #28 : Syyskuu 25, 2009, 09:21:59 » |
|
Mihin tuo Urpilainen taas tuota lukua vertaa?  Taas hyvä esimerkki siitä miten pihalla Urpilainen on 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
KultaIntoPii
|
 |
« Vastaus #29 : Syyskuu 25, 2009, 09:28:41 » |
|
Nyt kun vielä rupes enemmän miettimään niin kaikkiin vuokraan+laskuihin menee ehkä n.450e/kk jo mulla yksin. Jos mulla yksin ois tuo 3000e palkka niin siinähän ois jo miettimistä mihin sen kaiken käyttäs. Nyt opintotuella ja palkalla saa loppukuusta miettiä mihin on varaa käyttää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|